Logga Hamre Ridklubb

Hamre Ridklubb

Voltige

I Hamre Ridklubb har voltige i organiserad form funnits sedan 1981. De första tio åren bedrevs verksamheten mest som en uppvisningsgren men under nästan hela nittiotalet har klubben tävlat på både små och stora tävlingar. Hamre har en bronsmedalj SM 1997, en guldmedalj i fyramannalags-klassen SM 1998, en fjärdeplacering i den individuella klassen SM 2007 samt en silvermedalj i den individuella klassen SM 2008. SM 2010 tog klubbens Kajsa Hedqvist och hästen Challe ett individuellt guld. SM 2011 tog seniorlaget tillsammans med hästen Vasco och linföraren Annelie Lundgren ett välförtjänt silver i ett starkt startfält. Silver tog även juniorlaget tillsammans med hästen Baron och linföraren Angelica Rappo.

Periodvis tas nya medlemmar in. Är du intresserad kontakta Mia Kumm tel. 070-330 30 90.

Lag Blå

Lag Blå består av 8 st individuella voltigörer som tränar 2-3 gånger i veckan. Lag Blå tränas av Liza Gustafsson och Annelie Lundgren. Deras hästar heter Freilene Fifija och Donovan.

Lag Rosa

Lag Rosa består av 8 st voltigörer som tävlar i lätt klass. Lag Rosa tränar 1 gång i veckan på hästen Joelsbo Clic. Tränaren heter Maria Kumm.

Medlemsavgift till Hamre RK är obligatorisk för alla voltigörer. Medlemskapet inkluderar försäkring. Medlemsavgiften kommer som faktura via mail från Hamre Ridklubb.