Logga Hamre Ridklubb

Hamre Ridklubb

Om ridhusen

På anläggningen finns ett stort isolerat ridhus på ca 24 x 80 m och ett mindre ridhus ca 20 x 40 m. Ridhusen används av ridskolan och ridgymnasiet men är tillgängliga för privatridning enligt separat schema för de som löst ridhusavgift.

Observera att ridhusen kan vara bokade även andra tider för ridskolans aktiviteter, träningar och tävling. Mer information om ridskolans aktiviteter hittar du på ridskolans hemsida.

Kika gärna på ridhusreglerna innan ridning och glöm inte att mocka enligt mockningsrutinen.

Det finns även en paddock på anläggningen som går bra att använda om man har löst ridhusavgift. Ibland används en del av ridskolan eller för träningar men det går bra att vara på den del som inte är upptagen. I paddocken är både longering och tömkörning alltid tillåtet så länge du inte stör andra ridande.

Glöm inte att betala ridhusavgift innan du rider på anläggningen!

Ridhusregler
Ridhus